Radar Norge inngÄr strategisk samarbeid med IKT Norge

Strategisk beslutningsstĂžtte

Hver dag tas det avgjÞrelser som pÄvirker fremtiden for bÄde nÊringslivet og privatpersoner i Norge. Med den raske teknologiske utviklingen, nye reguleringer fra EU og en urolig geopolitisk situasjon, trenger vi dybdeinnsikt og bred debatt for Ä ta de rette beslutningene til riktig tid. VÄrt samarbeid med Radar Norge vil kunne legge grunnlaget for bedre beslutninger i et stadig mer krevende landskap, sier Øyvind Husby, administrerende direktÞr i IKT-Norge.

-Den krevende geopolitiske situasjonen, sammen med nye reguleringer og stadige konsolideringer, gjÞr strategiske beslutninger basert pÄ lokal og relevant innsikt enda viktigere. Norske og nordiske beslutningstakere i IT-Þkosystemet trenger beslutningsstÞtte i et marked drevet av innovasjon, digitalisering og forretningsutvikling, sier Stian Brekke, administrerende direktÞr i Radar Norge.

Radar har spesialisert seg pÄ Ä hjelpe selskaper med Ä ta beslutninger basert pÄ store mengder grunnlagsdata, omverdensanalyser og omfattende kundeinnsikt. Samarbeidet med IKT-Norge vil bidra til Ä videreutvikle norske og nordiske analyser for Ä gi et bedre sammenligningsgrunnlag med resten av Norden og EU. Samlet vil dette understÞtte strategiske beslutninger for bÄde nÊringsliv og myndigheter.

–Det kommer en bĂžlge av regelverk og krav fra EU som norske selskaper mĂ„ navigere i. Ved Ă„ kombinere vĂ„r ekspertise innen analyse, beslutningsstĂžtte og forretningsutvikling, vil vi sammen med IKT Norge kunne gi norske beslutningstakere verktĂžyene de trenger for Ă„ lykkes, sier Brekke.

Om Radar

Radar utvidet nylig sin virksomhet til Norge, og betjener over 14.000 kunder i Norden.  Radar ble stiftet i 2007 av Hans Werner, og utgir data, nÞkkeltall og analyse for de respektive nordiske land.

Radar fÞlger underliggende regulatoriske utviklinger, markedsutvikling og teknologitrender som pÄvirker fundamentet for IT-virksomhetene og gir rÄd og anbefalinger om hvordan utviklingen kan hÄndteres.  Radar har 20+ ansatte, og har hovedkontor i Stockholm, Serige, med kontorlokasjoner i Göteborg og Oslo. Les mer pÄ https://radargrp.com

Vil du vite mer? Kontakt oss!