Stian Brekke ansatt som administrerende direktør i Radar Norge

Får ansvaret for aktivitetene i det norske markedet

Stian Brekke
Radar Group styrker sitt fotavtrykk i Norden, og har ansatt Stian Brekke som administrerende direktør i Radar Norge. Brekke blir en del av konsernledelsen, og får ansvaret for aktivitetene i det norske markedet.  -Vi er glade for å ha en så erfaren leder og entreprenør som Brekke til å lede vår oppbygging i Norge. Vi skal nå styrke vårt nærvær i de nordiske markedene og posisjonere Radar mot et bredere segment av beslutningstakere, sier konsernsjef i Radar Group, Hans Werner.

Brekke har tiår med erfaring fra IT-bransjen, bade som en vellykket entreprenør, men også som en toppleder med viktige lederposisjoner i IT-økosystemet. Brekke har strategisk ledererfaring både fra internasjonale og nordiske virksomheter, og har ledet selskaper med sterke veksttall. Brekke har lang erfaring innen outsourcing, inkludert omfattende erfaring fra M&A-virksomhet.

-Brekke leder utvidelsen på det norske markedet og skal bidra til å optimalisere Radar`s tjenestetilbud til nordiske og norske kunder. Behovet for situasjonsanalyse og lokale innsikter er viktigere i usikre tider, og Brekke vil sammen med Radar`s team med erfarne bransjeeksperter, støtte IT-økosystemet med relevant innsikt, sier Hans Werner.

-Jeg er gad for å være en del av Radar, som er en viktig aktør i det nordiske IT-økosystemet. Jeg ser frem til å fortsette Radar`s vekstreise sammen med erfarne bransjeeksperter i et marked drevet av innovasjon, digitalisering og forretningsutvikling. Den krevende geopolitiske situasjonen, sammen med nye reguleringer og stadige konsolideringer gjør strategiske beslutninger basert på lokal og relevant innsikt enda viktigere, sier Stian Brekke,

Om Radar

Radar utvidet nylig sin virksomhet til Norge, og betjener over 14.000 kunder i Norden.  Radar ble stiftet i 2007 av Hans Werner, og utgir data, nøkkeltall og analyse for de respektive nordiske land.  Radars bransjeeksperter rådgir innenfor IT-ledelse, strategi, sourcing og forretningsutvikling. Radar skaper kundeverdi og takket være lojale og fornøyde kunder har selskapet vokst til en viktig og uavhengig aktør i det nordiske IT-økosystemet.

Radar leverer analyser og innsikt basert på lokal informasjon, koblet med strategisk informasjon. Prioriteringer og nøkkeltall deles av kunder som er beslutningstakere fra både leverandør- og kjøpersiden.

Radar følger underliggende regulatoriske utviklinger, markedsutvikling og teknologitrender som påvirker fundamentet for IT-virksomhetene og gir råd og anbefalinger om hvordan utviklingen kan håndteres.  Radar has 20+ ansatte, og har hovedkontor i Stockholm, Serige, med kontorlokasjoner i Göteborg og Oslo. Les mer på https://radargrp.com

Vil du vite mer? Kontakt oss!